Services for students 2021-10-27T11:07:14+07:00

SOFTWARE.

Google Workspace for Education offers powerful collaboration and communication tools that help faculty, students, and administrators be more successful. Includes advanced controls, enhanced analytics and search, and enterprise-grade communication tools.

More details >

Office 365 works like you: everywhere. Familiar applications and always-accessible files update in real time to make building your curriculum seamless and easy on Android, iOS or Windows devices.

การเข้าใช้บริการ Microsoft Office 365 A1 Plus  Username คือเลขประจำตัวนิสิต 10 หลัก แล้วตามด้วย @acc.chula.ac.th
ตัวอย่าง: 6XXXXXXX26@acc.chula.ac.th

More details >
Tutorial >

Microsoft Azure Dev Tools for Teaching provides access to all Azure products expressly intended to support education or teaching, non-commercial research, or efforts to design, develop, test, and demonstrate software applications for the above purposes.

การเข้าใช้บริการ Microsoft Azure Dev Tools for Teaching  Username คือเลขประจำตัวนิสิต 10 หลัก แล้วตามด้วย @acc.chula.ac.th
ตัวอย่าง: 6XXXXXXX26@acc.chula.ac.th

More details >

SAP is one of the largest vendors of enterprise resource planning (ERP) software and related enterprise applications. The company’s ERP system enables its customers to run their business processes, including accounting, sales, production, human resources and finance, in an integrated environment. The integration ensures that information flows from one SAP component to another without the need for redundant data entry and helps enforce financial, process and legal controls. It also facilitates the effective use of resources, including manpower, machines and production capacities.

**This software can be used in computer lab only**

Petra Cloud Arena Desktop (PCA-D)

* เปิดให้บริการ 24 ชั่วโมง ตั้งแต่ วันจันทร์ – วันอาทิตย์
* ปัจจุบัน รองรับผู้ใช้ 80 คน

* เข้าใช้ผ่าน web-based client  http://pca-d.acc.chula.ac.th
* เข้าใช้ผ่าน standard client เพื่อประสบการณ์ที่สมบูรณ์ยิ่่งขึ้น
กรุณาอ่านเอกสารแนะนำ คลิกตรงนี้
* รายชื่อโปรแกรมทั้งหมดที่ให้บริการ กรุณาอ่านเอกสารแนะนำ คลิกตรงนี้
บริการจากสำนักบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศ ดูรายละเอียดเพิ่มเติมที่ http://www.it.chula.ac.th/students

EMAIL.

บัญชีนี้เป็นบัญชีของนิสิตเพื่อใช้งานระบบของศูนย์คอมพิวเตอร์และระบบสารสนเทศ คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

  • รหัสนิสิต@acc.chula.ac.th สำหรับระบบ Petra / Petra Cloud Arena / บริการ Microsoft 365
  • รหัสนิสิต@cbs.chula.ac.th สำหรับ Google G Suite
  • รหัสนิสิต@student.chula.ac.th สำหรับบริการจากสำนัก IT Chula ติดต่อ https://www.it.chula.ac.th/

บัญชีผู้ใช้นี้ถูกส่งไปยัง จดหมายอิเล็กทรอนิกส์ (CU Webmail Student) ของนิสิตทุกคน (ค้นหาโดย Search คำว่า ACC User Account หรือ CBS User Account)

Petra Cloud Arena Desktop

(PCA-D).

สถานะระบบ ณ ปัจจุบัน : ปรกติ

Petra Cloud Arena Desktop (PCA-D)

* เปิดบริการ 24 ชั่วโมง วันจันทร์ – วันอาทิตย์
* ปัจจุบัน รองรับผู้ใช้ได้พร้อมกัน 15 คน
* หากต้องการใช้งานพร้อมกันมากกว่า 15 คน กรุณาติดต่อ Petra.helpdesk@acc.chula.ac.th

* เข้าใช้ผ่าน web-based client  http://pca-d.acc.chula.ac.th
* เข้าใช้ผ่าน standard client เพื่อประสบการณ์ที่สมบูรณ์ยิ่่งขึ้น
กรุณาอ่านเอกสารแนะนำ คลิกตรงนี้
* รายชื่อโปรแกรมทั้งหมดที่ให้บริการ กรุณาอ่านเอกสารแนะนำ คลิกตรงนี้

PRINTING SERVICES.

บริการเครื่องพิมพ์

  • นิสิตทุกหลักสูตร ยกเว้นนิสิตหลักสูตรบริหารธุรกิจบัณฑิต
    (หลักสูตรนานาชาติ) ได้โควตาการพิมพ์ฟรี จำนวน 250 หน้าต่อปีการศึกษา
  • นิสิตหลักสูตรบริหารธุรกิจบัณฑิต (หลักสูตรนานาชาติ)
    ได้โควตาการพิมพ์ฟรีจำนวน 1,000 หน้าต่อปีการศึกษา
  • โควตาการพิมพ์ที่เหลือในแต่ละปีการศึกษา จะทบไปยังปีการศึกษาถัดไป
    หากจบการศึกษาแล้วใช้โควตาไม่หมดหรือไม่ได้ใช้โควตาจะถูกยกเลิกทั้งหมด

COMPUTER LAB.

การเข้าใช้เครื่องคอมพิวเตอร์ในห้องปฎิบัติการคอมพิวเตอร์  Username คือเลขประจำตัวนิสิต 10 หลัก
ตัวอย่าง: เลขประจำตัวนิสิต 6XXXXXXX26 username คือ 6XXXXXXX26

ROOM LOCATION OFFICE HOURS CALENDAR
102/9 อาคารบัณฑิต กันตะบุตร ชั้น 1 Mondays – Fridays
08.00 – 20.00
Saturdays
08.00 – 16.00
Check Calendar
204/9 อาคารบัณฑิต กันตะบุตร ชั้น 2 Mondays – Fridays
08.00 – 20.00
Saturdays
08.00 – 16.00
Check Calendar
205/9 อาคารบัณฑิต กันตะบุตร ชั้น 2 Mondays – Fridays
08.00 – 20.00
Saturdays
08.00 – 16.00
Check Calendar
301/9 อาคารบัณฑิต กันตะบุตร ชั้น 3 Mondays – Fridays
08.00 – 20.00
Saturdays
08.00 – 16.00
Check Calendar
509/8 อาคารอนุสรณ์ 50 ปี ชั้น 5 Mondays – Fridays
08.00 – 20.00
Saturdays
08.00 – 16.00
Check Calendar
510/8 อาคารอนุสรณ์ 50 ปี ชั้น 5 Mondays – Fridays
08.00 – 20.00
Saturdays
08.00 – 16.00
Check Calendar
223/1 อาคารไชยยศสมบัติ 1 ชั้น 2 Mondays – Fridays
08.00 – 20.00
Saturdays
08.00 – 16.00
Check Calendar

HELP DESK.

Information Technology Center has arranged Help desk staffs for troubleshooting and giving advice about our services.

Service hours:
Mondays – Fridays: from 08.00 – 20.00.

Close on official holidays and CBS classes’ suspension day.
For the case that basic troubleshooting is unable to solve,
we will forward to our specialist for further troubleshooting.

**กรณีต้องการติดต่อเจ้าหน้าที่
ให้ติดต่อเจ้าหน้าที่ โดยแสดงบัตรนิสิต หรือ  Digital ID บนแอปพลิเคชัน CU NEX

CONTACT US

เราใช้คุกกี้เพื่อพัฒนาประสิทธิภาพ และประสบการณ์ที่ดีในการใช้เว็บไซต์ของคุณ คุณสามารถศึกษารายละเอียดได้ที่ นโยบายความเป็นส่วนตัว และสามารถจัดการความเป็นส่วนตัวเองได้ของคุณได้เองโดยคลิกที่ ตั้งค่า

Privacy Preferences

คุณสามารถเลือกการตั้งค่าคุกกี้โดยเปิด/ปิด คุกกี้ในแต่ละประเภทได้ตามความต้องการ ยกเว้น คุกกี้ที่จำเป็น

Allow All
Manage Consent Preferences
  • Always Active

Save